미리보기

< 업데이트 내역 >

2018 / 1 / 6 - 작성됨

2018 / 1 / 10 - 수정됨

2018 / 2 / 09 - 수정됨


<< 모드 적용 방법 >>



위 모드를 간략하게 설명하자면, 아크내에 적용되어있는 생물들의 나는 방법을 더 자연스럽고, 편리하게 바꾸어 줍니다.


< 모드 내용 >


먼저, 모드의 적용되는 모든 생물들은 '활강'을 할 수 있게 됩니다.

'활강'은 현재 존재하는 그리핀에서만 볼 수 있는 능력인데, 이를 다른 생물한테도 적용이 됩니다.

뿐만 아니라 비행 속도 역시 크게 향상됩니다.


- 참고로 현재 적용되는 생물은 프테라노돈, 아르젠타비스 두 생물 뿐입니다.

- 해당 모드를 설치한뒤, 아이템을 먹이면 생물의 이름이 바뀌게 됩니다. ( 이를 보고 정상적으로 적용이 되는지 확인 할 수 있습니다. )

- 생물이 이름이 바뀌게 된 상태에서 모드를 제거시, 생명체도 같이 삭제가 됩니다.

- 아이템을 2번 먹일시, 해당 생물이 원래대로 돌아옵니다. ( 이때 모드를 삭제해도, 해당 생물은 삭제 되지 않습니다. )

- 야생에서의 모드 적용된 생물들이 출연 합니다.


2018/02/09 추가 패치 내용

- 모드의 적용 되는 개체가 증가했습니다. ( 와이번 )

- 속도가 느려지는 버그가 해결되었습니다.


< 모드 적용 방법 >


<< 다운로드 >>


해당 모드를 적용하고 나면, 1레벨에 오픈 할 수 있는, 새로운 엔그램이 있는 것을 확인할 수 있습니다.

요구되는 재료로는 < 스팀베리 x5 >



위 아이템을 먹인 생명체는 '활강' 능력을 지니게 됩니다.


< 모드 관련 Q&A >

* 댓글로 올라온 질문들과 그의 대한 해결 방법을 이곳에 올립니다.


Q. 적용 후가 적용 전보다 느려요.


A. 현재 모더가 해결하려고 노력하고자 하는 문제 중 하나입니다.

현재 시도 가능한 임시 해결 방법은 Evolver을 두번 먹여, 생명체를 Refresh 하는 방법밖에 없습니다.


Q. 모드를 어떻게 제거하나요?


A. 모드를 바로 제거해 버리시면, 소중한 공룡이 없어질 수 있습니다.

Evolver을 한번 더 먹여서, 생명체를 바닐라 버전으로 돌려 놓은뒤 삭제하세요.


Q. 와이번, 그리핀과 같은 생명체에게 적용이 안되요.


A. 현 버전은 프테라노돈과 아르겐타비스 밖에 적용되지 않습니다.

모더의 말로는 모든 공중 생명체에게 적용되는 것을 목적으로 두고 있답니다. 업데이트를 기달려 주세요~




< 원문 >


Thank you all for your support of my (at the moment) little mod, your ideas and excitement are what keep me wanting to come back to the Dev Kit and make this mod as great as I can make it!


This mod gives flyers more immersive flight mechanics, by allowing the flyer to stop flapping for a while and 'soar', and making flight paths more variable by introducing things like Momentum, Object Collision, etc. All flyers in this mod will fly more like birds in real life! NOTE: Not all Flyers are in this mod yet!


Current List of Flyers:

-Ptero

-Argent

More to come! Tapejara likely to be next (It is a very popular choice amongst commenters)


*This mod naturally has stuttering issues in Multiplayer*

I've tried fixing them but at this point in time they're beyond my reach as they are not an issue with my mod in particular, but with rapidly changing variables being exchanged between server and client. So, I'm tabling work on these issues and am going to recommend that this mod be played on Singleplayer or Local Multiplayer. It is still playable in Online Multiplayer, but the stuttering will lessen the experience.


When this mod has more substance I may revisit this issue, but until then I will be focusing on expanding the mod's contents.


How to fly:

'Shift' causes the flyer to flap and accelerate.

Releasing 'Shift' will cause it to stop flapping when at a high enough speed to allow for 'soaring'.

All flyers can now dive to gain an incredible amount of speed.

Flyers will naturally lose momentum when stopped.


'Soaring', for those who don't know, is an actual thing which birds do to conserve their energy, they will stop flapping and do things like ride updrafts so that they don't have to continuously use energy to fly. Birds such as Albatross are able to travel for tens or hundreds of miles without stopping because of soaring.


Flyers:


Pteranodon- Light, agile, aerodynamic, and arguably more dense than a bird with feathers.

Top Speed- 5/5

Maintaining Speed- 4/5

Acceleration- 4/5

Stamina- 3/5

Carry Ability- 2/5

Planned Ability: Expand on Barrel Roll (Maybe add in sideways rolls to dodge attacks?)


Argentavis- Low density, less aerodynamic than Ptera, still agile and only a little heavier.

Top speed- 4/5

Maintaining Speed- 3/5

Acceleration- 3/5

Stamina- 4/5

Carry Ability- 4/5

Ability: Pin, Argentavis can pin creatures to the ground (no dedicated animation yet so it just looks like Argent is standing and dino is hovering in ground, but is mostly usable now. Don't drop dino while in ground, it may disappear forever.)


Planned:

-Add in all other vanilla/DLC flyers.

-Deal with Strafing Dinos (Quetzal and Lymantria to be added to this list).

-Make Lymantria useful (possibly add crop-growth enhancer to spore attack).

-Polish up collision events

-Improve animations (My added/placeholder animations, WC's animations are good)

-Add sound and graphical effects?

-More varied special attacks (More things like Ptero's barrel roll and Griffin's Dive Bomb)

-Find a way to make transition to and from mod seamless (replacing dinos in world with modded, and switching back when removed)


Items:


Evolver:

-Crafted with 5 Stimberries

-Craftable in inventory, engram always available

-Turn BF Flyers into Vanilla Flyers and vice versa.



Spawning:


Evolver:


-GiveItem "Blueprint'/Game/Mods/BetterFlyers/PrimalItemConsumable_BFEvolver.PrimalItemConsumable_BFEvolver'" 1 1 0


Pteranodon:


-Summon BFPtero_Character_BP_C

-SpawnDino "Blueprint'/Game/Mods/BetterFlyers/Ptero/BFPtero_Character_BP.BFPtero_Character_BP'" 500 0 0 180



Argentavis:


-Summon BFArgent_Character_BP_C

-SpawnDino "Blueprint'/Game/Mods/BetterFlyers/Argentavis/BFArgent_Character_BP.BFArgent_Character_BP'" 500 0 0 180



If you are a modder and want to use my flight codes, I am open to letting you do so as long as you give credit for its use in your dinos to me, I would love to see modded dinos use these physics as well!


This mod/code/work is protected by the Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Creative Commons License.